Ce este SEO si de ce avem nevoie de SEO?

SEO ( Search Engine Optimization ) este una dintre cele mai importante ramuri ale marketingului digital. SEO reprezinta modalitatea prin care un webmaster aduce pe site-ul sau trafic organic (trafic GRATUIT)  prin pozitionarea pe primele locuri din Google. Bine, nu stiu cat de corect este sa spun gratuit, este gratuit pentru un specialist, dar oricum, este mult mai ieftin, pe termen lung, decat orice alta metoda de promovare.

Este ca si cum ti-ai cumpara o casa in rate, ca tot e la moda. Daca faci credit la banca ai garantia ca nimeni nu te da afara si poti sa faci ce vrei in casa ta, atata timp cat platesti (asta este SEO, atata timp cat optimizezi site-ul constant esti sigur ca vei primi clienti). Daca stai in chirie propietarul face regulile (asa este PPC-ul, daca ei vor un CPC de 1 euro/click, aia e).

Prin optimizarea corecta, o pagina web apare in primele pozitii Google fara a plati nici macar un ban pe publicitate. Totusi SEO nu este gratuit , costul unui serviciu de optimizare pentru motoarele de cautare varieaza intre 100 euro si cateva zeci de mii de euro, in functie de nisa, industrie, volumul de trafic etc. Cred ca cel mai mare pret pentru un pachet SEO pe care l-am intalnit la o firma, care ofera astfel de servicii ajungea la vreo 100.000 de euro, bine, asta undeva in afara, unde un advertorial de calitate costa cat o masina in Romania.

Poate va intrebati de ce ar alege cineva sa plateasca atat de multi bani cand poate folosi servicii ca Google Adwords, unde plateste doar pentru vizitatorii primiti pe site. Raspunsul este simplu, optimizarea SEO este mult mai ieftina, deoarece odata facuta incepem sa primim trafic pe tot parcursul existentei site-ului, in schimb pentru campaniile PPC va trebui sa platim mereu. Daca revenim la comparatia de mai sus, putem spune ca SEO vs Adwords este ca si cum rata la banca ar fi 250 euro/luna pentru un apartament de 3 camere in centru (SEO) si chiria 300 euro/luna pentru o garsoniera la periferie (Adwords). Cel mai potrivit este ca cele doua sa fie integrate in strategia de marketing. Adwords are beneficiile lui pe termen scurt (cand ai o campanie de reduceri, o promotie etc.), SEO nu prea te ajuta in astfel de cazuri, dar iti ofera vizibilitate pe termen lung si castigi mai usor increderea oamenilor daca apari constant in cautarile lor. Despre aceste diferente voi vorbi in alt articol.

Cat timp dureaza SEO?

Acest lucru depinde de la caz la caz, un site bine optimizat poate ramane pe primele pozitii Google toata viata daca este optimizat constant sau poate pica in primele luni de existenta, daca se renunta la optimizare, deoarece concurenta nu doarme niciodata. Totul depinde de priceperea celui care a facut optimizarea, de concurenta, de tactica pe care o abordeaza si de timpul dedicat procesului SEO.

Daca folosim strategiile White Hat SEO (acceptate si recomandate de politica Google) vom avea rezultate benefice pentru o perioada lunga de timp. Daca folosim strategii Black Hat SEO (SPAM), Google ne va penaliza si astfel rezultatele vor fi scurte sau nu vor aparea niciodata.

De ce avem nevoie de SEO?

In primul rand SEO ajuta motoarele de cautare, cum ar fi Google, sa afiseze in rezultatele cautarii doar site-urile ce au informatii sau produse de care oamenii au nevoie.

In al doilea rand ajuta oamenii sa gaseasca pe internet ceea ce doresc si ceea ce au nevoie, indiferent ca este vorba despre o informatie sau despre un serviciu.

Nu in ultimul rand SEO ajuta companiile prezente in domeniul online sa isi creeze un brand si sa reduca cheltuielile de publicitate. Dupa cum am zis si mai sus o campanie PPC trebuie platita constant respectand costurile Adwords, in timp ce SEO va aduce trafic mai mult, pe termen lung, cu un buget mult mai mic.

Te-ar mai putea interesa: