Cum se face SEO in 2017? Poti face singur SEO sau ai nevoie de un specialist?

Am luat contact cu lumea online in urma cu 5-6 ani, pe atunci SEO era foarte simplu de realizat (asa gandesc acum, atunci gandeam ca este ceva complicat). Era de ajuns sa pui niste meta-uri care sa curpinda cuvintele cheie urmarite (titlu si descriere), sa folosesti meta-keywords (pe atunci cred ca inca se foloseau), sa ai o densitate de cuvinte cheie mare in pagina, sa lasi comentarii pe blog si sa iti inscrii site-ul in directoare web sau directoare de articole.

Intre timp Google s-a desteptat si a lansat foarte multe update-uri si schimbari de altgoritm. In prezent sa faci SEO inseamna sa fi multifunctional. Sunt de parere ca SEO nu mai este o parte a marketingului online, ci este mai mult de atat. In 2017 SEO este un proces care curpinde social media, content marketing, optimizarea on-site, optimizare on-page, campanii de link building, campanii de branding, campanii de marketing offline si bineinteles, continut de calitate.

Daca in urma cu ceva timp puteai sa impingi de la spate un site care avea continut slab, optimizand-ul foarte bine si aducand foarte multe linkuri de calitate, in 2017 acest lucru nu mai este la fel de usor de facut. Acum, continutul chiar este „rege”.

Ce a adus 2017 nou in SEO?

1. Certificatele SSL au devenit obligatorii, Google afiseaza mesaje de atentionare pentru site-urile care nu au instalat un certificat SSL.

2. Viteza de incarcare a site-ului devine din ce in ce mai importanta.

3. Datele structurate, prin care putem ajuta motorul de cautare sa inteleaga mai usor tipul site-ului promovat, au o importanta crescuta.

4. Optimizarea site-ului pentru mobil a devenit obligatorie, site-urile care nu au o varianta de mobil au fost depunctate de Google.

5. Calitatea si naturaletea linkurilor este mult mai importanta si Pinguinul le citeste in timp real.

6. SEO tehnic. Sunt peste 200 de factori pe care un site bine optimizat trebuie sa ii bifeze.

7. Folosirea LSI keywords. Google incearca sa foloseasca acest altgoritm pentru a cunoaste mai bine continutul paginilor web, astfel incat sa poti fi afisat si in cautari care sunt sinonime ale cuvintelor cheie urmarite de tine.

8. Google A.I. Inteligenta artificiala dezvoltata de Google este probabil cel mai mare succes al motorului de cautare. De curand, am vazut o conferinta a unor ingineri Google, care au declarat ca folosesc inteligenta artificiala in Adwords, pentru a afisa anunturi in functie de profilul pe care il are un utilizator. Nu stiu daca am fost clar, sunt foarte multe de spus aici si voi reveni cu un alt articol. Din pacate nu mai stiu nici linkul site-ului unde am vazut conferinta.

9. Nu in ultimul rand, CALITATEA CONTINUTULUI. Dupa cum am zis si mai sus, continutul chiar este „rege” in 2017. Am urmarit foarte multe cuvinte cheie cu dificultate crescuta, in ultima perioada. Si va pot spune, ca indiferent cat de multe linkuri au incercat unii sa aduca pe paginile lor si cat de bine erau optimizate, au fost depasiti de pagini cu un continut foarte bun si un site foarte bine pus la punct (tehnic), care aveau 1-2 linkuri.  In plus, Google a lansat la inceputul acestui an, update-ul Fred, care a lovit site-urile cu continut de proasta calitate.

Sunt mult mai multe de spus despre acest subiect si ar trebui scrisa o carte intreaga, dar nu pot acoperi toate acestea intr-un singur articol.

Poti face singur SEO in 2017 sau este mai bine sa apelezi la o companie care ofera Servicii SEO?

Raspunsul este cat se poate de simplu: DA. Poti face SEO singur, dar in urmatoarele conditii:

1. Sa faci SEO pentru blogul personal, ca pasiune, lucrezi cand poti, cand poti.

2. Daca ai o afacere online, un magazin online, un site de continut mare, va trebui sa iti dedici 8-12 ore/zi doar pentru SEO, mai ales daca esti incepator, ceea ce nu cred ca este convenabil. Dupa 2-3 ani de experienta, un prieten programator (sau o echipa, unde este cazul), un content writer si o retea de bloguri si site-uri cu care sa ai deja dezvoltat un parteneriat, ai putea reduce timpul la 3-4 ore/zi, poate chiar mai putin.

Recomandarea mea este sa faci SEO doar daca te pasioneaza, sau daca ai un blog sau site personal. Poti sa inveti SEO daca vrei sa iti dezvolti cateva proiecte de afiliere, daca vrei sa ai propia ta agentie de promovare etc., dar nu recomand sa faci singur SEO daca ai un magazin online sau orice alta afacere, mai bine te concentrezi pe business-ul tau si iti angajezi o echipa care sa se ocupe de site.

In final va invit sa vedeti noul Tabel Periodic al elementelor SEO, creat de Search Engine Land si Column Five.

Daca aveti intrebari, nelamuriri sau daca considerati ca am omis ceva sau am scris ceva ce nu ar trebui, va rog sa lasati un comentariu putin mai jos.

Te-ar mai putea interesa:

Spune-mi parerea ta!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *