Cum se face SEO in 2017? Poti face singur SEO sau ai nevoie de un specialist?

Am luat contact cu lumea online in urma cu 7-8 ani, pe atunci SEO era foarte simplu de realizat (asa gandesc acum, atunci gandeam ca este ceva complicat). Era de ajuns sa folosesti meta-uri care sa curpinda cuvintele cheie urmarite (titlu si descriere), sa folosesti meta-keywords, sa ai o densitate de cuvinte cheie mare in pagina, sa lasi comentarii pe bloguri si sa iti inscrii site-ul in directoare web sau directoare de articole.

Intre timp, Google s-a desteptat si a lansat foarte multe update-uri si schimbari de altgoritm. In prezent, sa faci SEO inseamna sa fi multifunctional. Sunt de parere ca SEO nu mai este o parte a marketingului online, ci este mai mult de atat. In 2017, SEO este un proces care curpinde social media, content marketing, optimizarea on-site, optimizare on-page, campanii de link building, campanii de branding, campanii de marketing offline si bineinteles, continut de calitate.

Daca in urma cu ceva timp puteai sa impingi de la spate un site care avea continut slab, optimizand-ul foarte bine si aducand foarte multe linkuri, in 2017 acest lucru nu mai este la fel de usor de facut. Acum, continutul chiar este “rege”.

Ce a adus 2017 nou in SEO?

1. Certificatele SSL au devenit obligatorii, Google afiseaza mesaje de atentionare pentru site-urile care nu au instalat un certificat SSL.

2. Viteza de incarcare a site-ului pe smartphone devine din ce in ce mai importanta.

3. Datele structurate, prin care putem ajuta motorul de cautare sa inteleaga mai usor tipul continutului promovat, au o importanta crescuta.

4. Optimizarea site-ului pentru mobil a devenit obligatorie.

5. Calitatea si naturaletea linkurilor este mult mai importanta si Pinguinul le citeste in timp real.

6. SEO tehnic. Sunt peste 200 de factori pe care un site bine optimizat trebuie sa ii bifeze.

7. Folosirea LSI keywords. Google incearca sa foloseasca acest altgoritm pentru a cunoaste mai bine continutul paginilor web.

8. Google A.I. Inteligenta artificiala dezvoltata de Google este probabil cel mai mare succes al motorului de cautare.

9. Nu in ultimul rand, CALITATEA CONTINUTULUI. Dupa cum am zis si mai sus, continutul chiar este “rege” in 2017. Am urmarit foarte multe cuvinte cheie cu dificultate crescuta, in ultima perioada. Si va pot spune, ca indiferent cat de multe linkuri au incercat unii sa aduca pe paginile lor si cat de bine erau optimizate, au fost depasiti de pagini cu un continut foarte bun si un site foarte bine pus la punct (tehnic), care aveau 1-2 linkuri.  In plus, Google a lansat la inceputul acestui an, update-ul Fred, care a lovit site-urile cu continut de proasta calitate.

In final, va invit sa vedeti noul Tabel Periodic al elementelor SEO, de la Search Engine Land si Column Five.

Daca aveti intrebari, nelamuriri sau daca considerati ca am omis ceva sau am scris ceva ce nu ar trebui, va rog sa lasati un comentariu putin mai jos.

Te-ar mai putea interesa: